100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

I Väntan på framgång

Kategori: Allmänt

 Nu var det länge sen jag skrev ett blogginlägg, vet men det har sina naturliga orsaker och det är att jag varit slarvig  med att få in poäng för att få Studiemedel så blivit mestadels plugg och nästan ingetin annat. Nu är jag dock på banan igen bara ett seminarekompletering att lämna in och såklart vänta på att två uppgifter ska rättas (fått g på 2 av 4 uppgifter som är på denna delkurs).  Tyvärr har annat blivit lidande som träning och naturlig så har jag halkat ner på startlistan i Amerikanska Fotbollslaget som jag spelar för så mycket bänk kommer jag nöta i alla fall på första matchen, men faktum med att det är nästan bara bra då min form inte är så bra den kan vara och att jag fortfarande inte riktigt är där än med tacklingarna. Är som Arvidssson säger i laget att tänk inte bara gör det allt sitter i huvedet har man gett 100 % kan man ändå få ut mer. Dessutom har en annan skön snubbe i laget sagt att han ska hjälpa mig att sopa undan mina hjärnspöken inför tacklingarna för jag kan jag vet det men är som en mental block i huvedet. Så nästa vecka är det match och mitt mål är att försöka lära mig så mycket som det går av de som spelar.  Vad händer annars i livet inte så mycket har bestämnt mig att efter nästa helg ska jag dra igång och träna på SATS igen men ny energi och med ett nytt upplägg. Så här ser mitt upplägg ut:
 
Måndag: Amerikansk Fotboll
Tisdag: Stryketäning 
Onsdag: Emma Mellgrens fyspass (Fått ett bra endagsprogram av Emma ) Morgon eller Eftermiddag beronde på när på dagen jag har föreläsning. Kväll : Amerikansk Fotboll
Torsdag: Stryketäning 
Fredag: Stryketäning 
Lördag:  Kondisdag antingen springa 2,5 km eller åka till badhuset och simma ett par längder.
Söndag: Vilodag
 
Styrketäning kommer vara så att några muskelgrupper blir det att jag kör två gånger men detta skiftas, så veckan efter så kommer den som fått en dag mindre att köras två för att kompremissa. Sen måste utan undantag skolan skötas att gå på seminarier och föreläsningar. 
 
Rocky (1976) en av mina favorit filmer och ger mig alltid inspiration. De andra Rocky vägrar jag ha i min samling då är långt ifrån så brilljant som den första.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: