100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Vecka 15

Kategori: Träning och dylikt

Är inne på min 15 raka träningsvecka som jag kört kontinuerligt  och 3 Vecka som jag kör på min PTs program.  Det känns faktiskt bättre och ökat vikterna på nästa på varje övning. Även om jag fortsatt långt ifrån mina mål har jag kommit en bit på vägen, det är nu jag ska hålla i. Har faktiskt en plan att åtminstone göra en säsong till i Amerikansk fotboll, min form blir bättre  och bättre så i nuläget är det inte ett helt omöjligt mål bara jag håller i detta. 
 
I Wing Chun har jag gått vidare till fortsättnignsgruppen, just nu känns det väldigt svårt och tungt. Sifu är på mig nästan hela tiden om allt, men det ser jag bara som bra för då lär jag mig. Jag är lite trög att lära särskilt kroppsligt så jag får bara öva och öva tills det sitter helt enkelt, får ta den tid det tar och vet att det tar längre tid än för många då jag sliter främst med kordination. När jag var liten hade jag dålig finmotorik, som hundra gånger bättre nu än då, men fortsatt så tar det tid tills jag får kroppen att röra sig så som jag vill.  Jag tänker inte ge upp trots att det känns svårt. Viserligen om allt känns svårt så är särkilt den första formen Siu lim tao extra kneppig. Men som sagt skam den som ger sig.
 
Annars så har jag precis flyttat till ett mindre kollektiv i Oslo. Kollektivet ligger i stadsdelen Grünerløkka och hittils så älskar jag området känns mer som min typ av stadsdel, med mycket grönområden, fina uteställen och livligt område. Hade planer på att göra tatuering i Vår men det får flytta på sig till hösten men är helt säker på att jag ska göra en då jag funnit ett motiv som jag älskar,   
 
 Peace, delar av mitt nya rum och andlening till min fokuserade blick
är att jag laddar upp för ett gym pass!
 
Grandmaster Ip Man (1883-1972) visar upp  delar av Siu lim tao 
 
 
tatueringen jag vill göra en version av denna på armen i färg vad tyks?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: