100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

jag är det fulaste som finns

Kategori: Allmänt

Finns en låt som förklarar exakt hur jag känner ibland och det är Jojje Wadenius låt som är skriven av Barbro Lindgren "jag är det fulaste som finns" . 
 
"I dag är det skönt, fint överallt, lagom grönt och lite kallt. Och vinden blåser i nordväst,i hagen står en skruttig häst.
Ja, allting skulle va kul
ifall jag inte va' så ful.
För öronen är röda, står rakt ut
och näsan pekar uppåt som en strut.
Och fräknar har jag en miljon
och kinder som en kalikon.
Jag liknar faktiskt mest av allt en get,
men mamma säger att jag är det sötaste hon vet.
För ögonen är små och skumma,
magen som en bongotrumma.
Håret som en risig kvast
och jag svajar som en mast.
Jag lovar att jag är det fulaste som finns,
fast mamma kallar mig sin lille prins.
För fötterna är små, men tårna långa
och tänder har jag alldeles för många
och ögonbrynen står på snedden,
men munnen går på andra ledden.
Ja, jag ser ut så in i norden!
Och ändå, tänker jag bäst på jorden."
 
Tycker låten är rolig och får med mycket känslor. Mycket tyck synd om mig i det och en yngre jag kände så oftare än jag gör idag. Jag blir glad å på bättre humör av denna låt. Sen är man nog inte så ful egentligen eller?

 

Är jag det fulaste fulaste som finns? Ibland känner man så, tror kanske att fler känner så !!
 

Kommentarer

  • livet med Asperger och kronisk smärta säger:

    Hej tänkte bara tipsa om jag just nu kör veckans blogg där du har chansen att bli länkad inför mina 200-500 unika läsare/dag:)
    http://www.domkallarmighannes.com/2014/09/veckans-blogg.html


    Om du inte gillar sådana här kommentarer eller fått en liknande så ber jag om ursäkt och hoppas att du får en bra dag kram:)

    Svar: Ingen fara :) ha en bra dag du med :)
    Oskar"Shaggy" Johansson

    2014-09-02 | 20:02:52
    Bloggadress: http://domkallarmighannes.com
  • ♀ THE REVOLT ♀ säger:

    Joo, ganska många har känt så. Fast den känslan stämmer typ aldrig :o Bra ändå att den låten får dig på bättre humör i alla fall ^^ och svar på din fråga: nej, due inte ful :) tkr du ser söt ut.

    Svar: Nämen Tack blir lite rörd så här på söndags morgonen😄
    Oskar"Shaggy" Johansson

    2014-09-18 | 13:23:56
    Bloggadress: http://TheRevolt.blogg.se

Kommentera inlägget här: