100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Blickar framåt

Kategori: Kampsport

Alltid när det gått en tid och året börjar sakta med säkert glida mot sitt slut då säger jag till mig själv att nästa år ska bli mitt år. Visst har jag planer på att nästa år ska bli det bästa men ska göra det bästa av de månader som är kvar att ånga på in i det sista. Vad var det jag inte lyckades med i år då? Jo jag kom inte att flytta till Edinburgh som jag tänkt och Amerikanska fotbollen gick inte riktigt min väg.  Att detta blev som det blev är ändå jag rätt taksam för då vet jag hur jag ska planera i framtiden och attt det ändå kom ut något bra av det hela. När det gäller Edinburgh så skjuter jag bara upp det hela lite till Juni 2016 ungefär reste ditt och sökte jobb i år och vet nu vad som krävs. Det som krävs är en buffert på ett par månadshyror för att vara på den säkra sidan sen gå runt hela stan för jobbjakt och beredd på att kunna jobba på en gång. Amerikanska fotbollen då? Nä den har jag inte riktigt än gett upp hoppet om att få spela lite till men även där får jag räkna med att det tar sin tid innan jag får stå på planen redo för spel. Just nu fokuserar jag på att bygga upp kroppen med hjälp av min duktiga pt tills det är dags. Ta med andra ord ett break nu fram till nästa offseason sen förhoppningsvis kan jag gå in med mer power och kanske kan få lite speltid innan jag slutligen lägger padsen på hyllan för gott. Byter också lag för tredje gången men inget ont om Oslo Vikings den lilla tid jag lade ner lärde jag mig så mycket som jag har med i bagaget. Så kanske sommaren 2017 kan jag vara redo för spel även om jag inte får spela så mycket så är mitt mål att få klä om till match.
 
I livet just nu är det jobb, styrketräning och Wing Chun som gäller och just jag byter boende nu i  Januari så är förväntansfull.
 
 
Ungefär så kommer mitt rum se ut längtar
 
 
Så sliten kan jag se ut efter ett hårt pass
 
 
Laget jag hoppas jag kommer vara med i. 
 
 
 
 

Kommentarer

  • ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥ säger:

    Nästa år ska bli bättre ska du se för oss båda! :)

    Svar: Absolut min fina vän :)
    Oskar"Shaggy" Johansson

    2015-10-14 | 11:01:45
    Bloggadress: http://evahle.se

Kommentera inlägget här: