100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

En ny väg

Kategori: Allmänt

I onsdags tog jag mig i kragen, gick i väg till OsloWing Chun klubb där de startat upp en nybörjarkurs i just Wing Chun.  Trots att Sifun (tränaren) var militärisk så blev jag stormförtjust på en gång.  Detta kommer jag fortsätta med känner jag redan nu och hade de haft en klubb i Karlstad hade jag börjat tidigare men bättre sent än aldrig och hela livet är en lärandeprocess (blir aldrig färdig inte ens när man ligger i graven).  Kort om Wing Chun är att det är en sydkinesisk kungfu art där försvaret ligget i ett anfall och att vara centrerade i mitten är också typiskt. Dock nästa träning ska jag vara bättre klädd, kom klädd i en t-shirt med massor av färger (älskar färg) och shorts som var likafärgranna. Detta var inte riktigt klädd då man ska ha enkelfärgat, helst svart långbyxor och svart tshirt, man lär sig verkligen nåt nytt. Träningen i säg var i hårdaste laget knogarmahävningar  på parkett golv var en del av uppvärmningen, klara knappt en på grund av smärta men träning ger färdighet, det som inte dödar det härdar. som sagt uppstod en kärlek till Wing Chun och hoppas ju mer jag lär att den består.  
Mycket i Kinesisk kultur är baserad på djur och så fallet också med wing chun där tranan och ormen är starka symboler inom arten.
 
Annars funderar jag på att göra en tatuering, men det får bli ett senare projekt men ska höra med en studio om kostnads förslag redan till veckan som kommer och se hur lång tid man får spara.
 
Vill göra en version av denna fast i färg på armen.

Kommentarer

  • Linnéa Pyrrö säger:

    Kul med ny träningsform!

    Svar: japp det är det visst gym i alla ära men rätt tråkigt med bara gym så gillar att variera :D
    Oskar"Shaggy" Johansson

    2015-08-27 | 14:51:29
    Bloggadress: http://liinneaelisabetpyrro.blogg.se/

Kommentera inlägget här: