100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Trolltyg i Dejtingskogen

Kategori: Filosofi

En vän vände sig nyligen till mig och frågade vad egetligen en dejt är, eftersom jag nu gjort det en del så trodde hon att jag hade svar på detta. Det hade jag inte och ska jag vara helt ärlig hatar jag egetligen dejter.  Min avsky för dejter har nog göra med att jag egetligen inte gått på en enda bra dejt eller att jag trott de varit bra, men min känsla varit enkelriktad. Senast dejta jag en vän för min tro att då kan man i alla fall vara ärlig fall det sker saker på vägen, men nä där tog jag också fel. Fick reda på Facebook hade hon hade känslor för någon, även om min känsla endast att hon ville vara vän så tyckte jag nog att hon kunde slängt iväg ett medelande eller nåt om detta.
 
Men åter till ämnet vad är en dejt och hur bär man sig åt egetligen för att bjuda ut någon? Har varit medlem på diverse dejting sajter till och från, det känns som det är lättast att komma i kontakt med folk, men hur gör man det utanför cyberspace? Ingen anning faktiskt alltid hört att det är antingen i skolan eller på jobbet eller krogen man finner kärleken. I skolan var jag alltid för blyg för att fråga någon jag gilla, på jobbet hur bär man sig åt där? Visst så finns det en del fina tjejer på jobbet men hur vet man om någon är intresserad eller ej och vågar man chansa man ska ju ändå jobba ihop kanske länge, pinsamnt att få ett stort nej och kanske få höra det på kaffe rasten. Så jobbet gåt också bort. Krogen känns inte heller rätt miljö då de flesta bara vill roa sig och one night stand är jag verkligen så emot. Finns inga enkla svar på allt detta kanske därför jag varit singel i stort sett hela mitt liv och som det ser ut nu kommer det fortsätta så.  Sen en grej till jag är värdelös på det är att flörta, hur tusan gör man det? Skulle dejta en tjej som drog sig ut pågrund av att hon tyckte jag flörta för mycket med vänner och bekanta på instagram. Jag vet egetligen inte vad en flört är, visst skrev jag att de var vackra men det var ju bara ärligt och sen är det lättare framför datorn att göra det med.  Hört om vissa som får en partner via instagram men det verkar mer krångligt hur bär man sig åt då? Jag är nog unkarl av en annledning, men vad gör det egetligen visst är lite tomt att vakna upp ensam, men jag är också fri till att bara dra iväg om det skulle vara så.
 
Vill någon dejta denna här mannen? Han är rumsren, gillar kaffe och god på att sjunga riktigt falskt i dushen.
 
På lågstadiet skicka man sådana här lappar inte ens då gick det vägen antingen fick man Nej eller inte lappen tillbaka 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: