100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Ett haltande samhället

Kategori: Allmänt

Nu har paradise Hotel dragit igång igen, men jag kan inte se det då jag bor i Oslo och endast har svt utav de svenska kanalerna.  Viserligen kan man nog streama skiten men har inte orkat gjort det och vill inte heller.
Detta är bara tur anser jag då jag kan följa bättre serier som Orange is the new black (helt klart en av de bästa serier jag sett). Om man återgår till Paradise Hotel så det som är konstigt är att det format nytt ideal att gå efter killar vill vara Samir Badran och tjejer vill vara Saga Scott. Vilka är dessa killar och tjejer då, mest verkar det vara 13 åringar som egetligen fortfarande bara ska vara barn men  går man in på en sida som heter ask.fm så är språket sjukt våldsamt och sexistiskt och det är små barn som ligger ute detta.  Kolla också på Malou efter 10 där Robert Aschberg prata om internetroll där det var mycket små individer som hota och kränkte en paradise hotel deltagare på webben (https://www.youtube.com/watch?v=BM-OCVjDW2U). Vart är föräldrarnas ansvar i detta? När ska de fatta att paddan inte kan sköta uppfostran som de är förpliktigad till. Sen undrar jag också över hur de låter barn se Paradise hotel som mest går ut på att supa och ha sex.  Det värsta är att dessa människor blir som idoler inte minst Samir som dessutom får en anställning på expressen (är han journalist nu ???). Visar unga en bild att du kan betee dig hur som helst i tv rutan och sen få ett glamoröst liv efteråt, vilket inte stämmer snarare tvärtom attt de kan komma ha svårt att komma ut i arbetsmarknaden efter ha varit med i en dokusåpa. Linda Lindorff hade ett program som hette vad hände sen där de tog upp vad som hände med Robinson deltagarna var en relativt okänd deltagare som hade fått nobben av ett jobb just därför att han medverka (Robinson är milt jämfört med PH). 

Tror det är viktigt att sex och samlevnad blir ett större ämne i skolan och inte bara som på min tid handla om puberteten och om sexdebuten. Utan om samlevnads biten så här beter mig sig jämte andra och att det faktiskt är lagbrott att kränka någon på nätet. Viktigt att tala om att också det är inte viktigt att sex som barn utan att de gott kan leka med transformers tills de är 15. Jag själv tyckte kvinnobröst var konstiga fram tills jag gick i 9an, men så är det en del utvecklas senare, men viktigt oavsett att föräldrarna och skolan där ett ansvar för vad som sker med samhället. Vad är det för fel att ha Zlatan som idol ser jag som sundare än Samir som är 10 talets svar på Robinson Robban. 

Säga vad man vill om Zlatan men han har talang och uppnåt något vettigt till skillnad från de flesta Paradise deltagare. 
 

Kommentarer

  • ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥ säger:

    Bra skrivet! Jag förstår mig inte på program som PH faktiskt... Idag är ungas mål att skaffa silikon och vara med i Ph när de blir 18. Förr var det att skaffa en karriär eller familj.

    Svar: Ja bilden är skev idag och det handlar mycket om att bli känd för att bli känd .
    Oskar"Shaggy" Johansson

    2015-09-13 | 14:17:44
    Bloggadress: http://evahle.se

Kommentera inlägget här: