100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Varför Kampsport?

Kategori: Kampsport

Kampsport kommer nog alltid finnas med hos mig, är något som etsats sig fast djupt i min själ. Som sportskille var jag inte särskilt bra spelade innebandy i unga år men gav aldrig utdelning då tränarna ansåg att jag var inte särskilt bra för att få speltid. Detta skedde redan nästan på en gång när jag börja. Hemma gick ett gammal VHS band med Karate Kid på rätt som det var (syrran och jag älskade den filmen, även mamma).  Tjata på mamma vet inte hur länge på att jag skulle få börja utföra någon form av kampsport. Till slut gav mitt tjatade med sig men problemet var att det inte fanns så mycket att tillgå så det blev Jujutsu kai. detta höll jag på med i ett par år men kom aldrig så långt som vuxen bälten blev så besviken när jag inte klarade en gradering till 3 moon så min karriär inom Jujutsu Kai blev inte långvarig.
 
Blev inte mycket träning då jag även hoppa av innebandyn i 8an, så mitt sportande liv lade jag åt sidan för mer stillsittande liv vilket inte uppskattades av min mor. Men min längtan efter kampsport ökade och ökade. Efter programmet rallarsving så växte lusten och jag bestämmde att när jag börja gymnasiet skulle jag börja med någon form. Visste inte riktigt vad som fannd att tillgå i Karlstad mer än att jag såg en reklam affish på en gubbe med ett svärd på och texten till var börja träna ninjutsu. Det såg spännande ut så det prövar jag. En kall januari kväll skuttar jag iväg till solstadens dojo, dojon var trång men verka gästvänlig, en glad göteborgare kommer fram till mig och frågar om jag vill börja träna Bujinkan Budo taijutsu (mer det rätta namnet på ninjutsu ) och jag svara jag. Var super svårt redan från start då jag kom in i en grupp spm redan tränat ett halvår. Efter passet tänkte jag att detta var en kort karriär men tränaren kommer fram till mig när jag byter om och säger du kommer väl nästa gång med. Jag svarade ja även på detta.  Blev kvar tre år ungefär och ibland kan jag känna saknaden efter Bujinkan särskilt efter klubbens gästvänlighet. Idag är det Wing chun som gäller men  fröet som sådes hos mig inom Bujinkan klubben kommer alltid finnas där. 
 
Livet är som ett träd börjar som ett frö och sedan får sen starka rötter. Precis som kamsport inom mig och det vill jag utöva resten av livet.
 

Kommentarer

  • Erica säger:

    Kul att du hittat något som du tycker om att hålla på med! :)

    Svar: Tack och bock. Ja längtar efter varje Wing Chun pass att lära mig nåt nytt :)
    Oskar"Shaggy" Johansson

    2015-09-14 | 13:49:45
    Bloggadress: http://faithhopelove.blogg.se
  • Cassandra säger:

    Så sant ändå det du avslutar med :)

    Svar: Ta,ck :)
    Oskar"Shaggy" Johansson

    2015-09-14 | 20:45:20
    Bloggadress: http://sensor.blogg.se
  • Josefine Hellgren säger:

    Kul! :)

    Svar: ja det är det :)
    Oskar"Shaggy" Johansson

    2015-09-15 | 09:03:01
    Bloggadress: http://gossanfoto.blogg.se/
  • Madeleine säger:

    Kul! Jag reifierade också livet som ett träd för ett tag sen på min blogg, och det stämmer så väl!

    Kampsport har min man tränat och det tyckte han verkligen om!

    Svar: :) träd är fina med. Vad träna han då ?
    Oskar"Shaggy" Johansson

    2015-10-14 | 13:14:07
    Bloggadress: http://callmemadeleine.blogg.se

Kommentera inlägget här: