100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Måndag hela veckan

Kategori: Allmänt

Igår var en sådan dag som man kan gärna ha fler av. Började med lite sovmorgon och sen lite eget plugg sen åkte jag och körde slut på mina armar och ben. Men höjdpunkten på hela dagen var ändå att få gå på First Aid Kit på Scala Teatern och jag måste vara ärlig att erkänna att jag inte hört så mycket av dem mer än låten Emmylou (den är visserligen magisk). Men gåshud fick man så fort de öppna sina stämmor och sjöng. Jag har inte fått sådan här gåshud sen jag såg dvd med avslutnings konserten med Simon och Garfunkel live at. Mellansnacket kändes oplanerat och avslappnat, även lite syskon kärlek kom in då Klara sa att den bästa texten måste vara america vilket inte Johanna inte ville hålla med om. Bästa låten och då hade jag gråten i halsen när jag hörde var låten Ghost Town vilket de endast körde med akustisk gitarr och sina stämmor, men de fyllde ändå hela Teatern.

Fantastiska syskon med fantastiska röste nästan som man blir kär

Idag Tisdag så innan jag skulle luncha med mamma såg jag en kråka sittandes i ett träd och lätt konstigt. Jag funderade på om den hade ätit något olämpligt. Men efter några minuter fick den åter sin stämma tillbaka och kraxa som aldrig förr och flög bort mot skyn. Det var väl bästa som hände under min dag på fettisdagen förutom att jag fick en träningskompis fast jag var inte så mycket till sällskap då jag körde överkropp och hon ben men bara vetskapen att vara med någon annan på gymmet fick en att klämma i lite extra, låter fjantigt jag vet men det funkar testa. 

Tänk att en kråka kan vara så intressant
 
Ät massor av semlor ni vet aldrig när man får se en nästa gång!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: