100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Jag kan om jag vill

Kategori: Träning och dylikt

Att kämpa på ger faktiskt resultat kankske inte sådär att man blir proffs på en natt men så man vet att det går att utvecklas. På måndagens träning gick det lite bättre jag vågande sätta in en tackling även om den inte var perfekt så handla det om att våga för min del. Hade som mål denna vecka att åtminstone sätta in en tackling (klara det) innan match för på lördag möter vi militärerna och utan att ha sett dem spela vet jag att de är hårda så jag får inte vara rädd för nåt. Även om jag inte kommer spela lika mycket så gäller det så fort jag träder in på planen tre saker 1. Våga ta initiativ i tid 2. När jag börjat något slutför det 3. gå så lågt på motståndaren som det går så han/hon stoppas. Ska jag vara ärlig så var jag nere förra veckan och tänkte att jag klarar ingeting och tänkte faktiskt hoppa av men tack vara några härliga killar i laget som stöttar och härliga vänner runt omkring fick de mig att inse att man inte kan sluta om man verkligen gillar något och jag älskar Amerikansk Fotboll så jag tänker bli så bra som jag kan.
 
 
Gå lågt oavsett storlek är mitt mål!
 
Vad händer annars i livet då, väntar fortfarande på CSN och det är något jag inte riktig själv kan påverka vilket känns surt, men förhoppningsvis så rättar läraren de två sista uppgifterna tills nästa vecka för behöver dels betala räkningar och dels köpa lite nödvändigheter som typ vinterskor börjar bli kallt. Annars hänger jag allt ganska bra med i skolan har en delkurs nu som handlar om Kristendomen som jag annars tycker är den minst intressanta relgionen men tack vare en skön lärare så blir det intressant. Nästa vecka ska jag påbörja mitt träningsshema då det är matchvecka och jag får inte träna tungt och inte mycket (vill inte riskera att  sträcka mig). Vill få en snyggare kropp men framförallt vill jag må bra och jag tror jag kan fixa det om jag är målmedveten, är kille som annars inte festar så så mycket så tid har jag, även om jag givetvis kommer ta en öl då och då. Tre prioriteringar kommer jag framförallt ha i höst (förutom att söka lägenhet för fullt), 1. Skola, 2. Träning och 3. kompisar och familj. Livet känns ändå på framåt march och i December känns det som det händer spännande saker, men dessvärre tänker jag inte berrätta om det nu utan de få läsare jag har får hålla sig till tåls. 
 
Hemligt tills jag känner att det inte är hemligt längre

Kommentarer


Kommentera inlägget här: