100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Vittring på livet?

Kategori: Allmänt

 

Allting som jag vill.
Allting som jag vill kan jag göra a, a, a, a, allt,
allting som jag vill kan jag göra, a, a, a, a, allt,
när flytet är i luften,
då är lyckan varje dag,
om man är positiv som fan då går allting bra.
Jag mötte en brud nere på gatan,
- Tjena vart är du på väg,
- Det ska du ge fan i,
nobben direkt”

Magnus Ugglas gamle dänga vittring är precis så som man vill känna kring saker och ting. Nåt som inte har lika många år på nacken eller snarare är ett nytt fenomen är internetdejting och utbudet är stort. Det som är bra är med detta fenomen är att det lättare att få kontakt med människor av olika kategorier. Det negativa är att det är lätt att bilda sig enuppfattning av människor som inte stämmer och det är väl lite det jag tänkt ta upp i dagens inlägg. Att få intresse för någon är lätt hänt man skriver, är gulliga till varandra och bestämmer att gå över till nästa nivå att skypa eller ringa. Om uppfattning stämmer som man har kanske man snart bestämmer att ses. Dejten går bra man har mysigt och man skiljs åt säger vi ses igen, men det är här det brukar spåra för mig. Trots att människan säger att vill ses igen så märks det snart att så inte är fallet, gulliga smylies är ett minne blott och utbyttes mot korta fraser som kan tolkas som att nu är jag trött på dig tack och hej. Skulle man fatta något under själva dejten eller vid avskedet? Är man dum som inte fattar att det kommer inte blir något mer inte ens vänskap? Hur ska man undvika detta i framtiden? Visst nobben har väl alla fått och man kommer få det minst hundra gånger innan man träffar rätt men ska det va så svårt att säga att du är inte rätt utan detta ska man fatta själv och detta är mycket tröttsamt. Detta har hänt mig hundra gånger känns det som och det gör mig faktiskt less på att försöka dejta igen. Har ni internetdejta mycket och vad är er erfarenhet? Vad för förhoppningar har ni? Är det bara intressant att träffa någon ny eller går ni in för att detta kanske är mr/mrs right? Kommentera gärna nyfiken på andras erfarenheter kring detta ämne. Nu ska jag ta en stor svart kaffe, lyssna på lite äldre svensk musik som Ebba Grön, Docenterna och tidiga Uggla.

Cio

Oskar 

 

 
Just idag känner jag mig lite ball älskar mina brillor från Akazia (egtligen en tjej butik men brillorna var unisex) 



 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: