100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Våga kritisera!!

Kategori: Träning och dylikt

Idag hade jag egetligen noll motivation till att träna, var slut i kroppen och halsen värkte vilket den gör allt för ofta nu för tiden (trött på att bli förkyld så fort jag tränar). Tack och lov så har jag en syrra som tvingade upp mig för att träna med henne och det behövdes trots allt min kropp. Syrran tipsa om andixianter som ska hjälpa kroppens försvar, någon mer som testat som tycker det funkar. Syrran är mitt allt inte bara att vi har blodsband så är hon en av mina bästa kompisar och vi kan prata om allt och det är alltid lika kul att prata. med henne. Dagens ämne innan vi gick till gymmet och tog en snabb kaffe hemma hos henne handla om hur man bör var uppmärksam på vad det egetligen för varor som man köper. Tonfisk på burk är supergott men man ska vara noga med attt läsa på burken, att den är delfin fri. Vissa varumärken skiter i att delfiner fastnar i fiskarens nät och dör, men t ex abbas tonfisk står det att de försäkrar att de fiskar med omsorg vilkert jag tycker är bra. Sen så är det väldigt lite produkter som det står på om det är halal eller inte. Jag personligen är starkt i mot detta sätt att plåga ihjäl djur på, tycker man borde förbjuda helt att ha sådana varor i butiker. Min syster skrev också detta i hennes blogg och fick elaka kommentarer att hon var rasist, och till de männsikor suckar jag åt och kalla dem obildade. Man är inte rasist om man värnar om djuren och vill att köttet man lägger upp på talriken ska lidigt så lite som möjligt. Om ni så gärna vill ha hallal käka moroter då kan ni vara säkra på att den är halal.

 

Halal morötter nästa stora trend?
 
Jag personligen själv går mer mot Buhhidsmens lära och försöker ha den som mall genom livet, men jag tycker att man ska få kritiser vissa punkter som är fel i religioner, vissa grenar borde utvecklas helt. Nej rasist är jag inte snarare hummanist och jag vissa saker kan inte samhället stå bakom som t ex Halal slakt eller likande. Sen de som förespråkar könstypmpning hos unga flickor helt dumma i huvedet männsiskor är de men korkade det är en annan femma. Om ni nu gärna förespråkar detta är mitt förslag att skära lite i olonnet med en smutsig morakniv först innan ni uttalar er om detta. Finns något fint i alla religioner men det har gått snett hos vissa människor tyvärr.

 

Försöker att Följa den 8 faldiga vägen så gott det går!

 

 

 I believe in God, but not as one thing, not as an old man in the sky. I believe that what people call God is something in all of us. I believe that what Jesus and Mohammed and Buddha and all the rest said was right. It's just that the translations have gone wrong.”

 

John Lennon

 

Kommentarer

  • Zizzi säger:

    tjo!
    Antioxidanter är svinbra! Det finns naturligt i frukt och grönt. Så fram med de där vegantakterna :D Nej men seriöst. I omgångar får jag boosta mitt system med antioxidanter. Oftast, när jag tränar mer än vad jag lyckas få i mig rätt energi, så åker jag på småförkylningar. Att boosta upp systemet med antioxidanter då är ett bra knep. Kolla vad du behöver ha i dig. Vitaminer och mineraler. Så att du inte bryter ner kroppen. Det är lätt hänt att träna men inte ändra kosthållningen, då blir resultatet gärna att man åker på diverse småkrämpor. :)

    Svar: Okej vad bra för ska äta mer grönt men fundera ta extra tillskott av detta. Tack för tipset!
    Oskar"Shaggy" Johansson

    2013-02-19 | 19:49:39
    Bloggadress: http://www.ladynovablog.wordpress.com

Kommentera inlägget här: