100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Nu tar jag sats

Kategori: Allmänt

 

En ny start och nya mål är väl något var man och kvinna lovat i århundrade som passerat på denna jord. 2013 känns ändå som det för min del kommer hända en del saker och en del saker som man hoppas och kämpar för att det ska inträffa. Realstisk måse man vara men jag tror att visa av de punkter som jag nu har kommit fram till är genomförbara om inte det absolut händer något oväntat. För det första heter denna blogg ”100 yards (används i USA, 100 yards är ungefär 91 svenska meter) och lite till” kommer behandla allt som jag gillar som film, böcker,musik och träning främst amerikansk fotboll därav namnet 100 yards som en ”riktig” spelplan är och som man helst vill ha passerat för att göra en så kallad touchdown. Hur som helst ska jag nu återgå till punkterna som jag helst ska ha gjort när 2013 blir 2014.

 

. Ska ha minst klarat 60 hp historia men helst 90 hp historia

. Väga 80 kg gärna lite över det och då pratar jag inte i kanelbullar utan muskler väger nu 76 så för de som är bra på matte får svaret 4 kilo muskler.

. Fixa egen lägenhet igen och flytta från det rum jag bor i hos morsan visserligen trevligt rum men är nog skönt för alla om jag flyttar ut.

. Ta min plats i universitets laget i amerikansk fotboll som starter CornerBack (är just nu ganska grön men lär mig nya saker hela tiden).

. Läsa ut mer böcker som jag har, då menar jag inte kurslitteratur (har en hel hög som jag knappt vänt blad i skäms på mig).

. Laga mer mat (lära mig mer recepet än de jag ständigt lagar) , äta mindre halv och helfabrikat mer grönt och nyttigheter ska jag också.

. Inte sluta blogga på detta året som jag så lätt gör

. Sist men inte minst vore det trevligt att hitta en hjärtevän men är glad om jag bara träffar mer härliga vänner.

 

Må detta bli ett trevligt år

Kommentarer


Kommentera inlägget här: