100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Lyssna på kroppen

Kategori: Allmänt

 Jag är ibland väldigt envis nästan som en gammal åsna, men även jag måste iblanf lyssna på vad kroppen säger. Tänkte träna hårt idag men jag kom inte längre än till stan föräns jag kände av förkylning som började nalkas i min kropp, som jag enivst ignorerade på morgonkanten. Hur som helst gav ju upp efter tio minuters uppvärmning med sittupps, min hals och jag var inte vänner idag. Hoppas dock man blir bättre i morgon det kliar i fingrarna att spela lite amerikansk fotboll, men får lyssna noga på kroppen i morgon. En bra sak med dagen är att den engelska kurslitteraturen äntligen har kommit tillsamans med två romaner som jag beställde. Jag som börjat lite grann med en ny livstil i år kan aldrig göra av med min nördiga fantasy sida så böckerna som jag beställde är Lloyd Alexanders klassiska serie om Prydain (har gjorts en disney film på första och andra filmen med namnet Taran och den magiska kittelen Alexander ska ha varit missnöjd med den). Den andra boken är första boken i serien sagan om is och eld av George R.R Martin. Den som inte vet vad detta är för någon kan jag tala om att serien Games of Thrones är baserad på hans böcker. Faktum med att det är den bästa serien jag sett på väldigt länge. Fast första ska jag läsa klar den fantastiska biografin om Rikard Wolff. Resentioner kommer lövar som man säger i Värmland. Nej nu blir det till att ta en till kopp kaffe!  

 
 

 Kaffe är aldrig fel!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: