100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

to be continued

Kategori: Träning och dylikt

Efter många motgånger så ser jag äntligen ljuset i tunneln, mycket tack vare att jag börjat träna på allvar vilket gör att jag plötsligt är lite gladare. I sommar så råkade jag ut för förkylnig sen blev jag frisk och sen kom halfluss, men om jag ska vara ärlig så här bra har jag inte tränat nån gång förrut. Mitt största problem är att jag är bekväm och gärna vill göra ingeting men nu får jag ta det som en bonus nån gång ibland.  Det finns ändå tre saker som gett mig motivation förutom min allra bästa vän Isabelle som hejar på såklart, men de tre sakerna är 1. Amerikanska Fotbollen vill försöka ta en startpostion (att man får gå ut på planen först) i universitets laget, 2 en tjej som heter Emma som jag är så grymt impad av hur långt hon gått och kommer gå (faktiskt testa ett PT pass, som hon körde slut på mig synd att  man inte var rikare då skulle jag boka in mer gånger) och den tredje är min underbara styfar som hjälper mig att finjusterar mina övningar så det tar mer och stöttar mig med min träning. 
 
Tack vare alla dessa tre eller fyra saker som får min motivation att höjas i taket så bestämde jag mig för att gå ut och springa. Sprang 2,5 km på 16 minuter, 45 sekunder, är väl ingen jätte bra tid men har i alla fall nåt att jobba på att förbättra.
 
Till beach 2014 kanske man kan få en snygg mage trots att Homers är lite charmig så vill jag inte vara en sådan flötpöse!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: