100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

När rädslan tar över

Kategori: Träning och dylikt

Gårdagens träning gick inte alls bra och man ska inte gräva ner sig utan gå vidare, men känner ändå jag måste ventilera mina fel så att jag kan bli bättre. Det första är att jag är värdelös på tacklingar, i alla fall i mitt huved är jag det. Precis som när man var barn och skulle hoppa höjdhopp så var man fokuserad fram tills att man kom fram till stången, där tog rädslan över och man våga aldrig hoppa. Samma sak gäller mina tacklingar och när jag ska få en tackling jag är fokuserad fram till kollusion, sen blir det knas allt ihop. Jag älskar amerikansk fotboll, det gör jag, men jag måste släppa mina rädslor för att misslykas tror det är det som sätter stop för det hela. Eller som Michael Jordan sagt om att våga göra fel för att bli bättre:  I've missed more than 9000 shots in my career. I've lost almost 300 games. 26 times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. And that is why I succeed. Så bara göra om göra rätt för min del fick lite tips av Åreng tacklings fronten, så nästa lördag försöker jag igen och ska försöka ta imot tackligar bättre också (ta dem som en man sa JD och det ska jag göra i fortsättningen), vet att man inte blir bra spelare på en gång men lite kan man väl gå framåt. Sen så nästa Lördag ska jag se till att inte halka också, landa med stupen på gallret som gjorde att jag fick ställa in nästan hela träningen, var nog också mest av rädsla som jag gjorde det inte OKEJ!!! Upp på det igen, igen och igen tills det sitter.
 
En av mina idoler i 49ers Justin Smith sätter in en tackling på en Rams spelare. så vill jag ge en tackling :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: