100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

En bitter eftersmak...

Kategori: Träning och dylikt

I helgen spelade jag mot Örebro Black Jacks på bortaplan och blev tokförlust slutade titta på poängtavlan efter att de ledde med 60 poäng mot vårat ynka noll.  Kan inte direkt säga att jag var någon sjärna på planen då jag minst sagt underprestera och frågan är kan jag bli bättre? Den frågan kan inte jag ställa något svar i här och nu. Det jag därimot kan säga är att jag måste stäppa upp många steg räcker inte med att villja, att säga att jag vill bli bättre något måsta ske, jag måste stäppa upp de nivåer som krävs för att jag kan prestera bra. Vi är ett bra gäng kan jag inte säga något om för många där är fantastiska människor som jag hoppas att jag behåller kontakten med även efter att fotbollen är slut, men det som är problemet med vårart lag är att det är flamsigt (ingen tar det på allvar och jag är inte bättre själv tyvärr ) och man vet inte vad som krävs av en för att få spela då man fått konkurera med människor som inte ens dyker upp på träningar. En bra tackling duger alltsåt inte från min sida även om jag är nöjd med den efter matchen, det enda jag är nöjd över på hela säsongen. Jag har bestämt mig för att bita i kämpa på, gå på gymmet som jag gjort öka i vikt, va kvar i laget den lilla period som är över nu efter säsongen. Sen ska jag försöka gå med i något lag som spelar utomhus och har sin säsong under sommaren om det blir Edinburgh eller Carlstad Crusaders B lag, gå in med hela mitt hjärta och sen efter får jag ta ställning till två punkter: 
 
1.  har jag vad som krävs för att fortsätta ett tag till i sporten, om det blir nej så hänger jag av mig skydden för gött och ser tillbaka på det som en rolig grej som jag testa på
2. Har jag ändå det som krävs för att fortsätta efter sommaren så får jag ta ställning till om jag ska gå med i Universitets laget igen eller bara träna på gym, må gött och förläga amerikanskt fotboll på sommartid.
 
 
 
Är med i ett lag som heter West Side Wolves men borde kanske heta valparna, för bra var vi inte och de andra i lagen i Sverige måste ju skratta åt oss med all rätt.
 

Nu när jag fått ur mig detta ska jag se framåt fyllde föresten hela 25 år igår så börjar bli vuxen. Ska se framåt nu och få delar av mitt pussel (metafor) att bli lite bättre lagt för nu är bitarna huller om buller, charmigt kanske ett tag men man måste ta en bit i taget och lägga det prydligt. Snön har börja komma också lite mysigt ändå trots att jag är en frösen typ och i morgon ska jag på fika med en söttjej som jag hoppas på att det blir en härlig vänskap för hon verkar så mysig (min bästis flyttar upp i landet så kommer inte se henne lika ofta så hoppas på mer vänner i Karlstad). Så visst har jag varma och ljusa tider att se fram i mot 2014 så Hey ho lets go.
 
 
Jag och min älskade syrra var ute, firade mig och min mor i lördags altså två dagar i förrväg. Tro det eller ej men är född samma dag som min mor och vi fyllde sammanlagt 80 inte fy skam.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: