100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Börja om från Början

Kategori: Träning och dylikt

Sanningen gör ont, men att gräva ner sig och tycka synd om sig själv är inte en bra ide utan att bevisa för sig själv att man duger till. Hösten har varit tung och efter flera motgångar står jag här nu vid en stopskylt. Min träningen i höst har gått utför och istället för att vara andra reserv står jag som femte reserv som CornerBack i laget. Visst det känns tungt skulle ljuga om jag sa något annat, men jag förstår coachen också att han måste proritera dem som har utvecklas och inte de som gått tillbaka. Men ska jag ge mig är den stora frågan? Nää tänker inte ge mig aldrig när jag väl hittat en sport som jag verkligen gillar tänker jag inte ge mig för några motgånger, men därimot tänker jag nollställa mig själv lite börja om lite och få nytt fotfäste. Dels så måste stryketräningen (både intervall och vanlig styrketräning)rulla på tänker börja redan denna vecka och köra hyfsat hårt (är ändå matchvecka kan ju bli inkallad).  Finns säker miljoner saker på att jobba på när det gäller min amerikanska fotbolls träningen, men just tre saker har jag själv sett och vill utveckla. 1. Måste följa iniativ som jag påbörjat, ofta är det rätt men jag ryggar tillbaka (som under  förra veckan var jag nära att ta ett pass från motståndare, men istället för att göra det så drar jag tillbaka händerna så passet hamnar i backen) 2. Stancen (startställning) och avståndet till motståndaren måste bli bättre 3. sist det viktigaste av allt Tacklingarna måste in, skit i att överanalysera allt bara gör det både jag och laget vinner på det. Dessa tre steg är måste fall jag vill ändra på något och börja göra dessa saker idag inte i morgon för då kan det vara för sent. Jag kanske anses vara en piss-dålig CornerBack nu av Coachen, men det är ju så att då måste ju jag bevisa att jag är någon att räkna med och det ska jag. Kan ju tänka att jag är ju ändå pissdålig och ge mig eller så tänker jag att detta är en liten motgång. Läst om många inom idrotten och i andra brancher och många har liksom jag haft stora motgångar. Min stora dröm nu som inte är kanske så stor är att få spela med ett lag som spelar utomhus, helst Edinburgh wolves till sommaren men det är bara jag som kan se till att förändra något. Ikväll är det amerikansk fotboll och i morgon ska jag kötta på med gym träningen i morgon.
 
 
 
Behöver man säga mer?
 
 

Kommentarer

  • ♥ Evahle.se - må bra bloggen ♥ säger:

    Ibland har man dock lust att gräva ned sig... Men du är stark vännen. <3

    Svar: Tack så mycket <3
    Oskar"Shaggy" Johansson

    2014-05-22 | 14:12:26
    Bloggadress: http://evahle.se

Kommentera inlägget här: