100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Livet är en restaurang och hovmästaren är jag

Kategori: Allmänt

Idag tog jag vilodag och passa på att umgås lite med vänner. Först så fika jag med mina bästa kompis och senare gick jag en promenad med en nyfunnen vän som verkar hur skön som helst, hoppas att vi kommer att bli bra vänner. Jag har kommit fram till sen sak och det är att mina manliga kompisar blir mindre och mindre. Nästan alla har jag fått i vuxen ålder och de jag haft sen gymnasiet är borta på någosätt, den ena bor inte närheten och den andra har nyss skaffart tjej, men umgänget har sedan länge blivit sämre. Om jag ska ransaka mig själv så hade vi inget gemensamt egetligen utan var endast krogen och visst det är kul ett tag men man vill ju ha vänner som kommer en nära inpå för ärligt han känner inte mig och jag inte honom. De få vänner jag har ska jag försöka få bättre band till och igårkväll var jag hemma hos en av min kvinnliga vänner, men dock kom jag grymt sent, inte okej egetligen då jag vill kunna vara med mina vänner fullt ut utan att svika dem, och går handla det om att jag lovade umgåtts med två människor samtidigt, för jag ville inte göra någon av dem besvickna, vilket man då gör, så nästa gång ska jag säga det ursäka, men har lovat en vän att ses då, men vi kan umgås en stund nu. Har dock en manlig vän kvar som jag räknar som vän och vi ses visserligen inte ofta men när vi väl ses ofta på en kopp kaffe känner jag ändå att han är en bra vän.

 Annars så flyter livet sakna med säkert fram, dock blev jag nobbad för typ hundrade gången i mitt liv. Hade gjort upp med en tjej som jag inte känner att vi skulle ses idag, men hon blåste av alla kontakt just idag, det är inte första gången det sker, men tur denna gång att det var på hemma plan, för en gång hände det i Stockholm. Visst nätdejter kan visserligen vara kul men det är viktigt att man inte fäller sig själv. Chattat länge med en tjej och hon skriver att hon gärna vill ses, men har fullt upp, betyder det ofta att hon inte vill träffa dig, ta det inte personligt hon är bara dryg. Får du till en dejt och tjejen säger efter att hon bara vill vara vän så kanske detta stämmer men till 90% har hon inge intresse alls utan hoppas allt ska rinna ut i sanden. Kärlek är jag inte expert på men att bli nobbad ja det är jag duktig på inte för att jag är ful och så men tjejer ger mig ofta inte en chans. Tror det kan bero på att jag är lite av estetiska hållet och visar tydligt vad jag känner. Säger inte att tjejer söker elaka typer men därimot är mystiska män spännande. Jag kanske låter dryg nu men nästa gång ska jag inte ta första steget utan hon få allt jobba hårt hon också om hon ska få mig för ärligt är jag en jäkligt snäll och trevlig prick. Dagen i dag och igår har varit toppen tack vare vänner så tack att ni finns för mig.

 

Ni kommer aldrig finna en mysigare kille än mig och hör sen.

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: