100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Att hålla måttet

Kategori: Träning och dylikt

Igår så hjälpte jag till på Carlstad Crusaiders hemma match med att flipp lite hamburgare och vädret var kanon fint, sen att Crusiders vann gjorde inte saken bättre heller.  Nya tankar har man också fått också efter att fått se så bra spelare lira. Vad för tankar då som far i skallen ja det handlar om att jag fått lite glöd till att kämpa vidare trots att på senaste tiden varit lamnt från min sida då jag inte gjort så stora framsteg, men det ska komma men det finns inga jesus krafter som gör att man blir den bästa cornern över en natt. Jag får ofta skit över att jag är mesig och inte vågar och det stämmer när det gäller tacklingar jag har varit lite tillbaka och undergiven där, samtidigt har man inte fått så mycket hjälp utan fått höra "Shaggy kom igen för fan ta i mot tacklingen" "eller det är bara att tackla ner honom". På mig funkar inte detta riktigt då man får känna sig sämre än sämst. Stör mig på matcho attyden som ibland gäller särskilt bland män.  Dock finns det eldsjälar i laget som har försökt hjälpa mig och det betyder mycket för min utveckling inte bara på plan utan också att min respekt hos visa individer ökarl. Sen har jag kommit till ett plan där det gäller att jag spelar ut mina kort och ett kort jag vet är färdigspeladet och det är universitets laget är bara med denna säsongen 2013/2014 sen får jag se hur jag går vidare vore kul att spela med något annat lag fast inte i unversitets ligan. Ska även få se om jag får söka till universitets landslaget 2014 men chansen att komma med är liten men tror ändå man kan lära sig nåt. Vill passa på att påpeka att det är skoj med amerikansk fotboll och vill rikta ett tack till Magnus som fick mig att börja hade nog kanske aldrig börjat utan mest bara snackat om det.
 
Nu ska jag banne mig visa att i denna grabb finns det massor av krut som inte användts.
 
Inte bara att gå på men när jag lärt mig mer av tacklingar ska det sitta i ryggmärgen ändå.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: