100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Bara att gilla läget och ta sig upp

Kategori: Allmänt

Förra veckan var inte alls min vecka alls. Jag hade haft en hyfsad midsommar (blött aom vanligt), men på måndag så började jag bli förkyld, det är ju inget att hänga läpp för egetligen, men på tisdagen blev det värre då blev jag också inkallad till säljcoachen som berätta att jag inte längre behövdes och det kan jag förstå i och med att jag inte fick nåt sålt.  Det som jag tyckte var surt är att jag knappt fick fem dar på mig och i början av antställningen lätt det som man i alla fall skulle få ett par veckor, men tror det kan också ha att det gick segt för företaget så de behövde göra sig av med några lågavlönande säljare som inte drog in storkovan till företaget. Sen så på kärleksfronten så går det knackigt eller inte alls. Skulle egetligen på dejt på torsdagen men det blev inställt igen (förra gången var hon sjuk) men denna gång för att hon inte var redo sa hon och vad kan man säga bara låta det vara och gå vidare kommer aldrig bli vi två ändå så hjälper inte att tjata.
 
Så nu blir det till att ta tag i livet sökt en hel del sommarkurser, skrivit upp mig på bemaningsföretaget, fått hjälp av kompisar till kontakter så ska ringa runt. Sen så har jag faktiskt fått ett nytt träningsschema egetligen mesta samma övningar jag kört men kastat om lite för att testa om det blir bättre som t.ex armar och ben kör jag ej längre på samma dag vilket känns toppen. Denna sommar blev inte som jag tänkt mig då jag inte tagit tag i det jag skulle kanske av ren lättja som min mor säger, denna gång får det bli sista sommaren jag svävar i ovisshet har redan gjort upp A till D plan som jag ska ta tag i så tidigt så jag vet vad som väntar mig (då mår jag bättre och alla runt omkring mig också).
 
Man vill ju njuta av sommaren nu blir det inte riktigt så då det finns ett störelse moment pengar.
 
Här är min planer för sommaren 2014 :
 
A) Få jobb i Edinburgh så jag kan vara med i deras Amerikanska fotbolls klubb och detta ska jag få ordning på senast i slutet av Februari om jag ska kunna åka ditt. Helst fått ordning på alla studier då också
 
B) Göra som många i min ålder gör åka till Norge och knega
 
C) Söka alla jobb som finns i Karlstad/värmland förhoppningsvis så har jag körkort så det blir lite lättare men detta ska också vara klart i slutet av februari.
 
D) söka sommarstudier och denna gång söka i tid så man får söka lite roliga kurser men denna punkt är absolut det sista jag vill göra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: