100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Vägen är inte rak

Kategori: Allmänt

När ni titt på mig tänker ni han som är så snygg har väl inga bekymmer. Skämt åsido jag börjar tycka om mitt utseende vilket jag inte alltid har gjort och varit mycket att jag lagt krokben för mig själv. Jag tänkte följa upp gårdagens tema eftersom vi börjar nämna oss dagen då man ska fira de som har funnit varandra eller som jag ser det fira de som betyder något i ens liv (men kärlek kan vara stark bland vänner eller).  Min blyghet har ibland lett mig till en del pinsamma situationer som idag man kan skratta åt.  Jag tänker på ett speciellt minne då jag gick i andra klass på media linjen, jag hade blivit kär i en tjej som gick i samhällsklassen.  Så fin hon var med sitt bruna korta hår, men jag var för blyg för att prata med henne utanför msn (var då populärt).  Ett tillfälle hamna jag nära hennes bord och på något vänster prata mina vänner och hon om samma sak nämligen filmen Titanic. Var nära Alla hjärtans dag och det pratades om denna bästa kärleksfilmen som gjorts. Tjejen jag var helt tagen i nämnde att Titanic var hennes favorit film och jag hör mig säga högt ” Vilken dålig film det är, det bästa är ju när kärringen dör i slutet”. Jag tyckte och tycker inte filmen är så dålig och vet inte varför jag någonsin sa så  och tror ni jag hade någon chans på henne efter det näää! Däremot så blev en  i min dåvarande vänskapskrets nästan ihop med henne för att bevisa att han kunde ligga med henne, för att såra mig men det är en annan historia jag tar en annan gång. Nu ska jag tillbaka till engelska lektionen som börjar snart som handlar om prononciation. Sen blir det till att eventuellt köra första gympasset för veckan för min hals är äntligen okej.   

http://www.youtube.com/watch?v=hNoS2BU6bbQ

Ett roligt klipp om utal på tal om engelskan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: