100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Skynda Synda det får man ibland.

Kategori: Träning och dylikt

Denna helgen har det gått segt men träning fick jag hoppa då jag valde att fira min kusin som fyllde år hela 30 år. Det blev både chesscake och smörgås tårta (två stora bitar) som jag gladligen tryckte i mig, allt var ju hemmagjort av hans fru som är en hejare på pysslande. Sen blev det inte bättre av att vi kom hem och beställde pizza, kunde ha beställt en sallad, men ville ha något fett som en Calzone. 2013 har jag börjat levt lite hälsosammare och på veckorna ska jag laga mer hälsosam mat, men jag kan ändå inte göra avkall på det som också är härligt i livet. När jag var liten sade alltid min styfar att det gick bra att äta rostade mackor om man tog en grovsmörgås då och då, så vill jag leva mitt liv också. Visst säger jag inte att man bara ska äta skit, men man måste balansera det hela och motviation kan man lätt ge sig själv om man säger " visst jag kan ta en utekväll till veckan om jag svettas på löpbandet lite innan". Jag försöker att få lite muskler och till strandsäsongen, men inte kan man trolla med ett trollspö så blir man Johan Oldenmark (en stor förebild för mig för hans medmänslighet och värme) utan det krävs mer diseplin för det. Omöjligt är det inte men den extra hårda arbetet är jag inte redo att ta, men jag vill å andra sidan vara vardagsmotionär. Vill träna för att det är roligt inte för att det är ett tvång och då måste jag ibland unna mig själv det onyttiga. I morgon Måndag ska jag träna som en tjur för att ta igen helgens onyttigheter men jag lovar det är inte sista gången jag syndar. Annars idag har jag kollat på amerikansk fotbolls utrustning och skrivit brev till Edinburgh Wolves som jag hoppas jag kan träna med i sommar och såklart att jag har ett jobb där i den vackra staden Edinburgh som jag blev kär i.
 

fixar till hjälmen lite!
 
 
Kall öl mår man bra av.
 
Edinburgh kärlek vid första ögonkastet
 
 
Pub livet i Skottland är underbart
 
Cool loga hoppas man kan få chansen att träna med dem i sommar (Edinburgh Wolves)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: