100yardsochlitetill.blogg.se

En blogg som andra fastän ändå inte kommer handla om allt från film till amerikansk fotoll och allt vanligt tjafs i mitt liv.

Lära en gammal jycke att sitta.

Kategori: Träning och dylikt

Jag tänker på när jag klev in första gången i idrottshallen på universitetet för att spela amerikansk fotboll. Det måste sett otroligt roligt ut, för jag kände mig som en clown när JD (tränaren) sa att "du ställer upp som corner" "okej vad gör en sådan sa jag" och JD "men du som har kollat så mycket på amerikansk fotboll borde väl veta? Du ska hålla kolla på din wildreciver kille på hörnet". Okej det var lättare sagt än gjort, jag var så bortgjord att det egetligen är konstigt att jag fortsatt. Första matchen jag gjorde var katastrof jag flög som en vante och de måste ha skrattat i Handels Traders för det hade jag gjort (visst jag hade bara spelat 4 träningar men ändå). Hur som helst idag känns det som det är en annan Oskar på plan även om jag har så mycket att lära har jag börjat utvecklas. Jag står på ett annat sätt och vågar lite mer och på gårdagens träning gjorde jag det bästa resultat jag någonsin gjort jag tog två interception (när försvarande tar anfallndes pass ) och fick nästan en fumble recovery (när anfallande lag tappar bollen). Visst vi var inte helteam och de gjort om lite i offence men jag känner ändå detta är en morot och ska jobba på som aldrig förr. Jag är egetligen i grunden en slappis och innan jag började med amerikans fotboll så ängnad jag tiden åt att göra ingeting. Kommer bli så skönt att gå till gymmet i morgon för jag vill och ska utvecklas och skulle vara underbart att få möta Handels igen och få ta åtminstone en pick (interception).

 

Idag blir det till att ladda batterierna till morgondagens gympass. 

( Jag i vit t-shirt obs bilden är från ett annat tränings tillfälle)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: